Friday, November 23, 2012

Doakan saya

Bismillahirrahmanirrahim

Bila sakit & jauh dari family, hanya Allah swt je yg faham betapa susahnya nak kuatkan diri tiap2 hari. 

Kalau ada orang jaga, makan minum semua tak payah risau. Tapi sekarang, kalau sakit macam ni, saya sendiri kena paksa diri makan & minum macam biasa biarpun semua tu akan keluar balik. Besarkan ujian Allah swt utk saya ni?

Bila dengar je suara ibu sendiri, terus rasa sebak sebab tak sampai hati nak cerita pasal sakit ni biarpun dari suara pun orang dah tau kita demam. 

Jujur, saya bukanlah seorang yg suka menyusahkan orang lain. Melainkan kalau memang dah takde jalan lain, dengan kawan2 la saya minta tolong. Alhamdulillah, bersyukur sebab ada kawan2 yg baik hati. 

Saya tahu, ujian sakit ni ade hikmah di sebaliknya. Sebab tu saya terus kuatkan diri pergi class walaupun dalam keadaan suhu badan saya panas dan batuk/selsema yg teruk. Niat saya satu je, saya nak belajar dan taknak ketinggalan dalam pelajaran saya tiap2 hari. Moga jihad yg saya lakukan ni ada nilai di sisi Allah swt. Aminn ya Rabbal Alaminn.

Saya mohon agar kalian dapat doakan saya agar sihat seperti biasa. Moga Allah swt rahmati kalian semua. InsyaAllah. 


Doakan saya cepat sembuh,
Cik Kiqah





Thursday, November 22, 2012

Demam

Bismillahirrahmanirrahim

Sekarang ni Cik Kiqah kena demam selsema. Siap ada pakej batuk lg. Huhu. Sakit tu Allah je yg faham. Doakan Cik Kiqah cepat sembuh ye. Tak lama lagi dah nak midterm exams. Susah nak fokus kalau demam ni. Hanya orang yg pernah mengalami je yg memahami. Ye tak, ye tak? Hehehe. Okay, Cik Kiqah nak beradu dulu. Lepas makan ubat kena tido kan kan? Itu petua mama Cik Kiqah la. Btw, sakit tu ujian Allah swt. Moga ujian ni bole hapuskan dosa2 kecil Cik Kiqah sebelum ni. Aminnn Ya Rabbal Alaminnn. 

p/s: Ramai yg cakap suara saya sekarang bukan main rock lg. Hahaha. *wink*

Goodnight! :)


Thanks for reading,
Cik Kiqah