Tuesday, October 25, 2011

random story

Bismillahirrahmanirrahim
``````````````````````````````

semalam, cik kiQah teramatlah malu -.-'
nak tau kenapa?
em, macam ni ceritanya..

actually, cik kiQah dalam proses survey company yg sesuai utk buat internship program next year :)
hehe, tak sangka kan, rasa mcm bertahun dah jd student kat mmu nih, tup tup, next year dah nak intern dah, insyaAllah :) moga-moga Allah permudahkan semua urusan nanti :) aminn~

berikut perbualan cik kiQah dgn salah seorang pegawai yg kerja kat company yg cik kiQah nak survey tu..

X: cik kiQah
Y: En. Nizam

X: Assalamualaikum..
Y: Wa'alaikummussalam..

X: Saya Afiqah dari Multimedia Uni bla..bla..bla..nak bertanya tentang program praktikal di syarikat Tuan..
Y: Okay, cik Afiqah nak tanya tentang apa ye?

X: bla..bla (tanya psl prosedur yg i've got to follow if nak apply intern kat company tu)
Y: bla..bla (explain sebanyak mungkin sbb takut cik kiQah susah nak fhm, katanya -.-')

X: ouh, terima kasih utk maklumat yg Encik bagi tu, cuma saya masih tak jelas tentang satu perkara
Y: sama-sama, tentang apa tu ye?

X: saya major in accounting, jadi bole saya tahu macam mana pihak Encik akan tempatkan saya di jabatan yg berkaitan nanti?
Y: (tetibe senyap)...errrr, cik Afiqah, saya rasa cik Afiqah silap tempat ni, kami hanya menerima pelajar yg ambil jurusan Undang-undang je, so far kami tak ambil lagi pelajar jurusan akaun 

X: speechless +_+ ouh, okay..maaf, saya tersilap call company *malu gilakkkkk
Y: ouh, takpe je, hehehe (gelak sopan lah kot) 

cik kiQah terus letak call tu, and terus check balek webpage yg cik kiQah bukak masa tu...

duhhhhh!!!

cik kiQah tersilap bukak webpage company lain -.-'
okay, nasib baik tak pergi face to face jumpa pegawai tu, kalau tak memang tak tau nak letak muka kat mana lah..hahaha

moral of the story: whatever it is, silalah jangan mamai especially time nak deal dgn someone -.-'


p/s: apart from that, cik kiQah dah talked to someone yg handle internship program kat company yg cik kiQah nak tu, so insyaAllah kalau takde aral, further procedures will be started soonest, may Allah bless me always..anyway,at least, i can learn something from that :)

No comments:

Post a Comment