Friday, April 29, 2011

cubalah ;)

Bismillahirrahmanirrahim
``````````````````````````````

adakah anda buntu dgn menu sarapan anda seharian?
adakah anda ingin mencuba sesuatu yg sedap dan mudah?
jom ikut saya, saya ada satu menu sarapan yg ingin dikongsi bersama anda ;))
*tapi menu ni is the simplest one lah kot, hahaha =.=""
but, trust me! instead of sedap, ia mampu kenyangkan perot anda dikala anda kelaparan *erk

bahan-bahannya ;))

roti
kaya
butter / marjerin 

*haha, itu je bahan2 nya, mesti korang tension kan sebab bahan2 kat atas tu teramatlah mudah dan biasa ;))

tapi, bagi saya, semua itu bergantung kepada bahan2 yg kita pilih jugak taw ;)
untuk mendapatkan rasa yg lebih ummpphh*
saya lebih suka menggunakan bahan2 seperti di bawah ini *ahakz! ;p

credit to Encik Google ;)

credit to Encik Google lagi ;)

cara-cara nak masak roti ni senang je..
ambil 2 slices of bread..
then letak dalam toaster..
kalau saya, saya tak suka roti yg dibakar sampai masak..
saya lebih suka roti tu dibakar separuh masak *macam mana tu? ;))
hehehe, kiranya, waktu roti tu dibakar dalam toaster, saya tercongok lah kat situ ;p
saya tak tunggu toaster tu keluarkan lampu hijau2 tuu..
and dalam 2-3minit saya terus angkat roti tu ;))
lepas tu sapu je dgn pure butter atas roti..
dan diikuti dgn kaya yeo's..
saya guarantee! pasti anda menjilat ibu jari kaki nanti ;))

hehe, for those yg pernah naek flight..
or dating kat restoren mana2..
mesti korang pernah rasa kan menu kat atas ni..
sedap kannn? ;))

kalau kat melaka ni..
senang je nak dapatkan bahan2 macam tu..
saya ada bandingkan harga utk bahan2 kat atas ni taw..
harga kat Mydin MITC jauh lebih murah compared to JJ..hehe
semalam saya rembat pure butter tu sebab harga dia dalam RM7+ kot, *lupakk
tapi kat JJ hari tu saya tengok harga pure butter tu around RM9+ *mak aiiihh
apa2 pun, semua itu bergantung kepada selera dan keinginan anda..
ada jgk yg suka makan dgn planta and daisy..
up to u, as long as halal dan bole memenuhi hak badan ;)
tak salah kan? ;)

dalam flight pun nak snap pic kan? ish..ish..ish..anak sapa la tuuu ;))

haa, pic yg kat atas ni pure butter jgk tapi dalam paket yg kecik2 dan comel ;)
selalunya akan dihidangkan utk penumpang dalam flight la..
trust me, rasa dia sedappp..
hehehe..

oh ye!
kalau korang nak buat chocolate cake or cake apa2 pun bole pakai pure butter ni taw..
nanti cake korang jadi lebih gebu dan sodapppp..
hehe, tak percaya lagi?
cuba lah buat sendiri ;))


p/s: anyway, saya dah breakfast 2 keping roti pagi ni dgn pure butter + kaya, anda pula bagaimana? ;))



No comments:

Post a Comment