Sunday, October 31, 2010

sedih..


baru tadi cik kiQah hantar email kat JPA..
tanya khabar la..
sebab dah 2 minggu elaun tak masuk2..
haih..bukan desperate..tapi memerlukan..

tapi tadi..
pergi check dalam account..
amount still sama..
+____+"

"bila nak masuk ni...."
takpe..mungkin ada problem k0t dgn payment system..
sabar..sabar..

lepas tu balek rumah je..
call ma..
dengan niat nak luahkan isi hati *pasal takde duit*..
then mama suruh call JPA Officer..
macam biasa la..
call Pn. Norfairus..
*tak suka sangat dgn layanan dia sebab garang and tak friendly macam Puan Rosmaini & Cik Fauzana dlu*

tahan je hati ni sebab kena call dgn pegawai tu..
=______="
memang seperti yg dijangkakan la..
baru sepatah cik kiQah cakap..
berjuta2 patah ayat dia tambah..
yang tak bole blah..
dia cakap..
"...what do you expect from us..?"
what the...???!!

dalam hati cik kiQah terus cakap,
"..i didn't expect anything from u..but please treat me with your good attitude.."
susah sangat ke?

sabar je hati..
sakit hati kot..
kalau dulu..Pn. Rosmaini cakap punya la rasa senang je hati..rasa puas hati dgn jawapan even dia tak dapat tlg sekalipun bila cik kiQah ada problem..

tapi tadi ada jugak try call Pn. Rosmaini..
tapi staff tu cakap..
Pn. Rosmaini dah pindah...
huhuhu..sedih!
saya sayang Pn. Rosmaini..
saya sayang jugak Pn.Fauzana..
both of them sangat2 lah caring dgn kiteorang dulu..
serious..
tapi sekarang...?!
(-____-)

kpd Pn. Norfairus..
saya tahu saya ni still lagi belajar..
saya tahu Puan kena jaga 21 IPTA lg kat Malaysia ni..
tapi tak boleh ke kalau Puan bercakap dgn lemah lembut cket..
cket je..tak perlu banyak2..
at least..
bagi la saya dan sapa2 p0n la..rasa macam dihargai sebab dapat jadi sebahagian drp pihak JPA jugak..
sedih..geram...sakit hati bile apa yg saya harapkan terus hilang macam tu je..
saya bukan desperata nk duit scholar tu..
parents saya still mampu nak cover elaun hidup saya..
cuma untuk cost textbooks...notes...inks..sume tu cik kiQah banyak depends on JPA scholarship jgk..
| tak suka nak mintak duit dgn parents, tak sampai hati |

tapi at least..
............!!!!
bagi la jawapan / respond yg bagus..
jangan sebab jawatan Puan tinggi..
dan status Puan yg hebat..
Puan layan saya macam ni..
maafkan saya kalau call tadi mengganggu Puan..


| memang takkan call da k0t lepas ni |
tiba2 rasa annoying..
bukan annoying dgn JPA..
tapi ..entah~

p/s: saya bersyukur sbb sampai sekarang, JPA lah yg banyak support saya dr segi kewangan utk saya habiskan study saya sejak Foundation dlu..sampai la Degree sekarang..Alhamdulillah..~

|berazam nak belajar betul2..sampai cik kiQah bole gapai cita2 cik kiQah..nanti bila dah dapat kerja yg cik kiQah idam2kan, cik kiQah nak cari siapa gerangan pegawai JPA tu..nak jugak tengok orang dia macam mana...kan?|

1 comment:

  1. Saya pun pernah kena cam tu gak iqa .. sabo la yek ... depa punya perangai cam tu gak 15 tahun dulu tak ubah2 ... alasan sama gak ... kena jaga banyak IPT ... bukan senang nak dapat pegawai JPA yang baguih .. dalam 1000 mungkin satu ... iktibarnye .. jadikan budaya kerja JPA sesuatu yang patut jadi sempadan ... bukan tauladan...

    ReplyDelete