Thursday, July 1, 2010

mana pergi hati budi..?

bismillahirrahmanirrahim

....................................

cik kiQah nak share sesuatu yg mungkin pada kalian benda macam ni dah menjadi isu lama sejak dari dulu lagi sampai la sekarang..

"kalau dah kaya dan hidup dalam kemewahan,tak mustahil hati budi dan perasaan hormat pada orang hilang serta-merta"

dari dulu hingga sekarang,cik kiQah tak nafikan,bila cik kiQah hidup dengan orang yg berduit [kaya kat dunia,belum tentu kat akhirat] ni,rata2 banyak yg kurang mentaliti dalam menghormati orang di sekeliling mereka...sedih+terkilan+geram+redha..macam2 perasaan yg cik kiQah rasa sepanjang hidup bersama "mereka" ni semua...

cik kiQah takde lah judge "mereka" ni macam jahat sangat...tak!tapi,perbandingan antara "mereka" dengan orang yg hidup dalam keadaan bersederhana amat2 lah jauh berbeza...

Alhamdulilllah..rezeki keluarga cik kiQah sentiasa dimurahkan Allah swt..dugaan+ujian itu sudah menjadi lumrah sebagai seorang hamba-Nya...[yg penting,hati memang kena bet0l2 kuat]

p/s: buat sesiapa yg baca entry cik kiQah ni,cik kiQah mohon. Walau banyak mana p0n duit yg kita miliki,semua itu tidak pernah akan dapat tolong kita di akhirat kelak melainkan amalan kita sendiri yg menolong kita nanti...cik kiQah p0n ada duit jugak,tapi cik kiQah tak pernah nak beli barang2 ikut suka hati cik kiQah plus rasa hormat kat orang tak pernah cik kiQah pudarkan dalam hati ni..nanti bila jumpa orang,cuba lah maniskan muka denga senyuman yg ikhlas,orang teng0k p0n sejuk je hati..tapi teng0k keadaan jugak la..tak0t nanti orang cop kita ni "kerang busuk"..h0h0h0...

senyum + hormat orang lain okay,

No comments:

Post a Comment