Friday, July 30, 2010

imam muda

bismillahirrahmanirrahim

.....................................

tahniah kepada imam muda asyraf..
huhu..ingatkan hizbur yg menang..tapi takpe la..semua ade hikmah...Allah itu maha Mengetahui..

buat imam muda Asyraf,

"semoga anda terus gemilang dengan ilmu di dada dan harapan cik kiQah agar anda berjaya menjadi seorang imam yg tidak hanya berpegang kepada gelaran imam semata2 bahkan tujuan dan niat anda yg sebenarnya terhadap seluruh ummat masyarakat"

buat imam Hizbur,

"walaupun anda tidak menjadi juara pada malam ini, namun anda tetap juara di hati semua penyokong2 anda. Anda sebenarnya telah lama menang di hati anak2 murid anda dan mereka masih memerlukan khidmat anda untuk terus membimbing mereka ke jalan Allah swt. Cik kiQah puji kelunakan suara anda dalam mengalunkan ayat2 suci Al-Quran sebentar tadi, Alhamdulillah"

p/s: Setiap pertandingan ada kalah dan menang. Tapi untuk program yg seperti ini, gelaran juara ataupun bukan juara tidak perlu kita utamakan. Apa yg penting, lihatlah pada ilmu yg mereka miliki dan yg paling gembira adalah ibu bapa mereka kerana dikurniakan anak soleh seperti mereka..sejuk perut ibu kalian mengandungkan kalian..erm, bukan senang nak jadi imam, harapan orang ramai menggunung tinggi dan yg paling penting ilmu yg mereka ada bukan mudah untuk dimiliki oleh semua orang..tahniah buat semua peserta imam muda musim 1..semoga kalian terus menggapai impian kalian di bumi Madinah nanti..insya-Allah (^_^)

5 comments:

  1. xberkesempatan nk tgk.. ad hal plak mlm tu.
    imam muda Asyraf menang kan? huhhu..suke2..
    pepun betul ckp akak. gelaran juara bukan segala-galanya. ilmu yg kesemua imam muda perolehi sepanjang program itulah yang berharga.

    p/s : namun...hadiah yg diterima amt menarik!!!terlalu menarik!! ^^

    ReplyDelete
  2. hehe..ouh?akak ni lg la..parents yg ingatkan pasal final imam muda mlm td..wakaka..yup!memang akak salute la sape2 yg bole masuk program tu..bukan calang2 org yg bole jd imam ni..huhu..kena ade semangat kental dan ilmu yg ckup utk berdepan dgn org ramai..tp ape2 p0n..yg paling bersyukur mak ayah dieorg la..sebab ada anak mcm dieorg tu..huhu..

    p/s:taw takpe!yg konfem..semua 10 peserta dapat iPhone free k0t..dan yg paling best..imam muda asyraf dpt kereta exora..wuwuwu...nanti bole die bawak isteri kesygn pergi jalan2 nanti..lalala

    ReplyDelete
  3. hehhee..
    smg ank2 kita pun begitu hendaknye.. dan begitu juge dgn diri kita.. amin.

    aiseh.. imam tu duk mane? tayang muke kite sikit.. mana tahu dpt tumpang ke..

    ReplyDelete
  4. insya-Allah..mudah-mudahan..amin..

    aduhai..mane la akak taw cik mira oii..tak sempat nk usha line..dua2 da berpunya..huhu..lawa2 lg isteri dieorg..insya-Allah solehah2 plak tu..beruntung2...tapi rasa2nya la..asyraf duk kt penang [muahaha..suro fain skodeng]..hizbur duk kt baling kedah jgk..lalala..

    ReplyDelete
  5. tau dua2 dh berpunya.
    set! nti kita further discuss... hehehe..
    guro2 je kak

    ReplyDelete