Monday, July 26, 2010

hipokrit

bismillahirrahmanirrahim

....................................

cik kiQah tak suka orang yg *hipokrit* dan tak suka untuk jadi seorang yg *hipokrit*

untuk apa kita bersusah payah membuang masa dan tenaga untuk menjadi seorang yg "hipokrit*?

masih banyak lagi perkara yg berfaedah bole kita buat selain dari perkara tersebut

mungkin *hipokrit* adalah lumrah kejadian manusia

tapi tidak bagi cik kiQah...

selagi mana sifat tak el0k itu kita sendiri yg memilikinya, selagi itulah peluang utk kita berubah menjadi lebih baek terletak di tangan kita sendiri

cik kiQah p0n manusia biasa

cik pernah p0n pernah melakukan perkara yg tak elok

tak kira di mata cik kiQah sendiri ataupun di mata orang lain

sebab itu lah cik kiQah cakap, manusia mampu berubah menjadi yg lebih baek sebab manusia ada akal yg istimewa kurniaan dari Allah swt..[haiwan p0n ada, tapi dieorang mana b0le guna akal tu mcm yg kita guna, kalau tak dah lama lembu masuk MMU amik degree accounting..erk!]

so, stop la before semuanya terlambat...
[penulis sendiri mengambil nasihat ini untuk dirinya sendiri]

p/s: Allah swt dah p0n bagitaw kat kita, hari kiamat adalah pasti, wajib untuk kita percayanya 100%. Hari Kiamat pasti akan berlaku pada hari Jumaat. Ini memang konfem!tapi perlu diingatkan, tarikh yg spesifik belum dapat kita pastikan lagi. Yang penting, kita perlu taw, orang ramai asyik bercakap, asal tiba malam jumaat je, terus cakap ade hantu la, tak b0le tegur la kalau ade bunyi ke ape,,bau harum sikit dah menggelabah..bla..bla. Tapi yg sebenarnya, apabila tiba malam Jumaat, kita diwajibkan beribadat kepada Allah swt dengan seikhlas yg mungkin [patut la ma n pa asyik suro kitaorang adik beradik baca surah yasin tiap2 malam jumaat, at least la, kalau nak baca hari2 p0n lagi bagussss]. Hari tu, ada sorang ustaz pernah cakap, setiap malam jumaat, kita wajib beribadah kepada Allah swt seolah2 esoknya akan berlaku hari kiamat. Dan sekiranya ia berlaku, insya-Allah kita akan tergolong dalam golongan yg dilindungi Allah swt...=)amin...

(^____^)

No comments:

Post a Comment